>

Max Brenner, a Legend of Contemporary “Journalism”

Foreign Correspondent at Max Brenner NewtownOn the 20th September, Australian ABC TV’s Foreign Correspondent broadcast a programme titled “Follow the Money”, mainly focussing on the impact of BDS on Daniel Birnbaum, the Israeli US immigrant business owner of Soda Stream, an Israeli factory illegally located in one of the neoliberal industrial zones in the Occupied West Bank. The show offered a token ‘balance’ with a Palestinian US immigrant family who supported boycott, divestment and sanctions of Israeli apartheid and occupation. The mother, Cairo Arafat, emphasised her support for two states, whilst her daughter Semma, was less enthusiastic, opining that “Two states will not work. Two states would just be a phase into Palestine being wiped off the map, into creating a one state that is an Israeli state”. The programme lacked considerable depth and sensitivity on the BDS issue within Palestine and Israel, and made some glaring factual errors – such as failing to note that Israel’s occupation of the West Bank is illegal under international law, that instead of “Thirteen per cent of it [the apartheid wall] … being constructed inside the West Bank”, the apartheid barrier is built mainly in the West Bank and only partly along the 1949 Armistice line, or “Green Line” between Israel and Palestinian West Bank, with 12% of the entire West Bank area illegally annexed across into the Israel side of the barrier. Further, despite the new anti-boycott law passed by Israel’s far right extremist Knesset, which has been condemned by Amnesty International as “an attack on freedom of expression”, there are a growing number of Israelis who are in solidarity with the call of Palestinian people for BDS.

Foreign Correspondent programmes are re-broadcast regularly “by more than 20 international networks, including CNN International, Al Jazeera, NHK Japan and TV NZ”. Al Jazeera English re-broadcasted “Follow the Money” retitled as “About a boycott” on its “People & Power” show on October 6, 2011. So who inserted the ubiquitous fake Max Brenner this time – for this is not the first occasion that Max Brenner has been anthropomorphised.

Al Jazeera English Max Brenner Shop OwnerThe “Max Brenner Shop Owner” title pops up in the screenshot opposite at about 10.07 minutes into Al Jazeera English’s slightly truncated re-broadcast version. This individual is named in the Foreign Correspondent transcript as “GRAHAM WEINBERG (IN CROWD)”. Now we know which balding lookalike Max Brenner is this month. The Max Brenner site states “ALL AUSTRALIAN MAX BRENNER CHOCOLATE BARS ARE COMPANY OWNED & WE DO NOT CURRENTLY FRANCHISE”.

Foreign Correspondent Eric Campbell captures some correct information from a protester at a recent rally against the Israeli occupation-supporting Max Brenner business in Newtown.

CAMPBELL: “And what’s Max Brenner doing?”

PROTESTOR: “Max Brenner is financially and morally supporting the Israeli defence forces, particularly two brigades – the Golani and the Givati”.

Like Max Brenner, Sodastream is bound to the illegal, brutal Israeli military occupation, and is a legitimate boycott target.

Al Jazeera made an appearance in some recently released WikiLeaks cables.

“Al Jazeera is a vital component to the USG’s strategy in communicating with the Arab world.” — Joseph E. LeBaron, U.S. Ambassador to Qatar, November 6, 2008

“Al Jazeera Board Chairman Hamed bin Thamer Al Thani has proven open to creative uses of Al Jazeera’s airwaves by the USG beyond straightforward interviews.” — Joseph E. LeBaron, U.S. Ambassador to Qatar, February 10, 2009

Might the omnipresent bald man be such an example of ‘creative uses’ of Al Jazeera’s airwaves by the US or was the inserted caption a plausibly deniable slipup?

Related Links

Double Protests! Occupy Melbourne and BDS Action Against Apartheid Israel!
Protest against Max Brenner: Say no to Israeli Apartheid
Kate Ausburn: Conversations with BDS counter-protesters in Newtown
Conversations with BDS counter-protesters in Newtown
Accusations of anti-Semitism rife as the Australian Senate debates BDS
Max Brenner and Australia’s fascists
Just who are those blindly backing Israel and hating BDS in Australia?
“Letter from a Birmingham Jail [King, Jr.]”

You may well ask: “Why direct action? Why sit ins, marches and so forth? Isn’t negotiation a better path?” You are quite right in calling for negotiation. Indeed, this is the very purpose of direct action. Nonviolent direct action seeks to create such a crisis and foster such a tension that a community which has constantly refused to negotiate is forced to confront the issue. It seeks so to dramatize the issue that it can no longer be ignored. My citing the creation of tension as part of the work of the nonviolent resister may sound rather shocking. But I must confess that I am not afraid of the word “tension.” I have earnestly opposed violent tension, but there is a type of constructive, nonviolent tension which is necessary for growth. Just as Socrates felt that it was necessary to create a tension in the mind so that individuals could rise from the bondage of myths and half truths to the unfettered realm of creative analysis and objective appraisal, so must we see the need for nonviolent gadflies to create the kind of tension in society that will help men rise from the dark depths of prejudice and racism to the majestic heights of understanding and brotherhood. The purpose of our direct action program is to create a situation so crisis packed that it will inevitably open the door to negotiation.

Palestine / Israel Links

The hand of a thief: Taking a page from Nixon (“If the president does it, that means it’s not illegal!”) Netanyahu instructed Justice Minister Ya’acov Ne’eman, a religious ultra-nationalist, to come up with a legal way for Israel to keep even the radical hilltop settlement outposts built on land that Israel itself recognizes as being owned by Palestinians.

Other Links

Next come the micro-drones to zap anyone with soma who says nasty things about neoziocons. Government Aims to Build a ‘Data Eye in the Sky’
Here Comes FIATtackWatch: Ben “Big Brother” Bernanke Goes Watergate, Prepares To Eavesdrop On Everything Mentioning The Fed

White Australia – Nation of Bigoted Climate Savers

While the recent earthquake shook the bones of Christchurch in New Zealand, an earthquake of another kind rippled briefly through the Australian landscape. I want to make sure it is not ignored. The results of the 12 year nationwide Challenging Racism survey from the University of Western Sydney shocked me to the bone. Download the national results here, state comparisons here, and click on the map here to find out further information about racism in your region, which is where you are able to compare the different groups who are the main targets of racists with the state and national averages.

The results for Wide Bay-Burnett (my area in Queensland) confirm decades of personal observation, demonstrating the existence of significantly more racism than the state or national averages with US racial target of choice, Muslims at the top of the polls, a trend which is consistent from region to state to nation. Queenslanders are more prejudiced toward Aboriginal folks than Asians, a trend which is reversed in my region by a whisker. There are more equal opportunity haters in my neck of the woods it seems as there’s a scant couple of percent between the antipathy toward Indigenous folks, Asians and Jews.

  % of Wide Bay respondents Total QLD survey % Total Australia survey %
Anti-Asian 36.4 27.9 23.8
Anti-Indigenous 35.8 29.0 27.9
Anti-Italian 17.0 12.7 11.0
Anti-British 8.5 7.5 7.8
Anti-Muslim 57.0 50.1 48.6
Anti-Semitic (Jewish) 33.9 23.5 23.3
Anti-Christian 14.5 9.0 9.7
Anti-Black African 27.0*
* Note: Responses for ACT, SA, Perth, NT and TAS only.

However, it doesn’t matter which shade of bigotry folks project, their carbon footprint is more related with their faith and participation or lack thereof in the modern idolatry of consumerism and its theoretical underpinnings in economic irrationalism.

Concerned about the carbon tax and its effect on your much abused budget? Are you not incensed you have voluntarily adopted a simpler less consumerist lifestyle for years and you will now be punished further by price rises because of the irresponsible behaviour of the rest of the wretches with whom you share these colonial shores? Gillard’s vaunted “educative” spanking effect from the carbon tax on consumer habits may be short-lived and very quickly, the population will resume its profligate ways, as with the GST, another notable government tax grab. We need a broader vision, with a widet more-effective brush, and not the the faux “Billy Tea Party” offered by Cory Bernardi, one must quickly add.

Here’s an idea to substitute for the carbon tax which would have a multiplier effect elsewhere, by encouraging holiday makers to less polluting relaxation.

End the cruise ship industry now – it is an anachronism which mainly benefits a tiny fraction of the population, the ruling elite. If Australia closed down all cruise ship industries, a good proportion of our carbon tax would be paid in advance. Noone would be screaming except rich boaties, cruise ship companies,.gluttonous tourists and their class allies, the politicians whom they pamper with campaign donations and dinners at yacht. Who *really needs* to go on a cruise ffs … end the cruise shipping industry now, do the planet and everyone but the rich and/or stupid and their enablers a favour. For those who simply must have a ‘cruise’, the ships can be permanently based ashore where waste can be disposed of properly and fuel impact removed. My favourite whiners against my stellar idea thus far are self-labelled greenies who have taken Alaskan cruises so they can say they’ve seen the result of the Exxxon Valdez oil spill disaster. These folks must do better. There’s plenty of room for productive extension also, by cutting back on defence force ship size and number, and on commercial shipping generally. At the very least, tightening of pollution regulations across the oceans would contribute greatly to the reduction of the human carbon AND pollution footprints.

For more positive climate change impact, consider this simple two pronged approach: (1) Lower the population by removing incentives for breeding by ensuring adequate pensions and care for aged folks, and (2) Educate women since educated women choose to breed less overall, “except for women who pursue the most advanced degrees. . Women with professional degrees and Ph.D.’s are slightly more likely to have had children than their counterparts with just master’s or bachelor’s degrees”.

Now, for some other climate saving ideas which anyone except the completely decrepit, lazy or unimaginative middle class twit can implement:

Climate savers #1 : Instead of *driving* to gym or sports club in your big shiny 4WD, walk or take a train; form a neighbourhood walking group

Climate savers #2 : Eat less, you corpulent middle class wankers

Climate savers #3: Don’t overbreed, it only viralises your existent pollution and ignorant consumerist mindset

Climate savers #4: If you really must breed, instead of buying little Georgina a puppy or the latest Nintendo, buy her a pet rock.

Climate savers #5: Instead of burning fossil fuels, burn politicians in a non-polluting furnace. Or use as mulch for your garden.

Climate savers #6: If there are no politicians left to feed the non-polluting furnace, throw in the farting cows. Consider drilling down the pollutant gas-producing food chain.

Climate savers #7: Surprise the husband and kids! experience the unexpected and stay HOME for the holidays. Talking with each other makes a novel, relaxing change so for added benefit, send your iPads, iPods and iPhones television, computers, wiis and xboxes on a holiday to a friend’s shed and/or for a jaunt through Australia Post snail mail so you are not tempted.

Climate savers #8: Instead of planning your next boastful debt to be for a below ground pool, plant a rainforest in your backyard.

Climate savers #9: Learn from 40,000 years of indigenous habitation of Australia – your white colonial consumerism and capitalism are unsustainable, planet and people unfriendly. Contrary to questionable popular beliefs, humans are more likely to survive as a species if they cooperate and live within the garden in balance rather than attempting to dominate and subdue it for the benefit of an insatiable ruling elite. Don’t vote against your own interests. The elite are relying on the fact that you have done this in the past.

Climate savers #10: Economic rationalism is irrational. Never trust a smiling politician or any other member of the ruling elite and if they are telling you to do something it is quite often something which they will not do themselves. Insist any politician or pundit who asks you to change your habits by going without something, practise what they preach and demonstrate how to do it themselves first. You might also remind them that carrots taste much better than sticks and are healthier for you and the planet too.

Related Links

Who is to blame for racism in Australia?

Shipping pollution more than a drop in the ocean

A US scientific study is pointing the finger at the global shipping industry as a major contributor to climate change.

The study has found that the one hundred thousand commercial ships which travel the world’s oceans emit almost half as much particle pollution as the world’s 600 million cars.

The findings have been published in the Journal of Geophysical Research.

And the lead author is calling for an improvement in the quality of shipping fuels.

In the past, ships running under flags of convenience have been exposed in reports like the Ships of Shame inquiry as being unsafe for crews and polluting the ocean.

Now scientists have put a figure on exactly how much air pollution is emitted by the world’s shipping fleet.

US-based scientist Daniel Lack, who works for a US government agency called the National Oceanic and Atmospheric Administration, has found every year commercial ships emit 1 million kilograms of particle pollution into the air.

Cruise Ships

The cruise ship industry is largely a North American phenomenon, and more than 80 percent of the approximately seven million passengers traveling are North Americans. The cruise ship market has expanded slightly in the Mediterranean and very slightly in the Far East. In Europe there are a large number of smaller passenger vessel services operating in the domestic or car ferry markets, but these vessels tend to provide transportation rather than entertainment and tourism.

Given their lucrative ties to the United States market, it is hardly surprising that the major cruise lines all maintain their principal offices in the United States. For example, Norwegian Cruise Line Ltd. has its corporate headquarters in Miami and employs approximately 1200 personnel throughout the United States. Carnival Corporation, the largest cruise line company in the world, has several offices in the US, as well as personnel and properties scattered throughout the country. Carnival owns twelve cruise brands, including Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Princess Cruises, and Windstar Cruises, all of which operate in North America. Royal Caribbean has its principal executive office in Miami.

The cruise line industry will exhibit strong growth throughout the next two decades. The average annual growth of the industry has been almost eight percent since 1980, and with the world fleet of 230 cruise ships operating at 90 percent capacity, there are no signs of this growth slowing. North America is the largest market, and surveys indicate that 56 percent of Americans want to take cruises, while only 11 percent have done so. The number of cruise line passengers worldwide is projected to triple to 15 million by 2020, according to one industry expert.

Experiencing the stupidity of high density high consumption human living on the high seas – New York on the waves!

When she launches in 2010, Allure of the Seas will share the title of the world’s largest and most revolutionary cruise ship with sister-ship Oasis of the Seas. An architectural marvel at sea, Allure of the Seas will span 16 decks, encompass 220,000 gross registered tons (GRT), carry 5,400 guests at double occupancy, and feature 2,700 staterooms. Allure of the Seas, and Oasis of the Seas, will be homeported at Port Everglades in Fort Lauderdale, Florida. Allure of the Seas will tout the cruise line’s new neighborhood concept of seven distinct themed areas, which will offer guests of every age the widest array of onboard vacation experiences that cater to their personal styles, preferences or moods. Guests will enjoy lush and tropical grounds open to the sky in Central Park, located in the center of the ship and spanning more than the length of a football field. Central Park will be lined with boutiques and specialty restaurants, ranging from casual to fine dining, and introduce balcony staterooms rising five decks above the storefronts and overlooking the park – one of a few new categories of onboard accommodations made possible by the ship’s revolutionary design.

For a quick digression, here’s what happened when bigots took flight against Muslims in Orange County, California, recently.

Glenn Greenwald comments on the growing fascist antipathy toward Muslims in the US.

UPDATE 29 OCTOBER 2014

Has the hatred of Muslims eased since 2009 or does the methodology of the two surveys make their results beyond comparison?

A quarter of Australians describe their personal attitude towards Muslims as negative or very negative, according to a detailed national survey on social cohesion and immigration.

People who are most likely to be highly intolerant towards Muslims include those who are over 65, educated to year 11, work in trades and intended to vote Liberal/National or independent.

Palestine / Israel Links

Palestine Conference in Sydney : 14-15 May 2011 : Australian civil society & Palestinian freedom
Support BDS in Marrickville – sign the letter of support for Marrickville Council by emailing; you can read the letter here
Facing up to Jewish nationalism and racist violence
Rattling the Cage: Tips for information warriors
Sign petition to ask TIAA-CREF to stop investing in companies that profit from the Israeli occupation of the Gaza Strip and the West Bank, including East Jerusalem.
Why Is Israel Aid Exempt? – Rosenberg blames it on AIPAC, omits Christian zionists and MIC
Danby and Marrickville Preferences
Action Alert-Pizza Hut – boycott Pizza Hut until either a) they close their restaurants in Israel and the Occupied Palestinian Territories; b) Israel ends its occupation of Palestinian territory.
Is entertaining dictators worse than normalizing apartheid?

Why not call out Beyonce, Usher, Mariah Carey, and so many other artists, all of whom have performed in Israel, a state which practices a form of apartheid worse than anything the South African apartheid government had ever done? In 1973, the United Nations General Assembly defined the crime of Apartheid as “inhuman acts committed for the purpose of establishing and maintaining domination by one racial group of persons over any other racial group of persons and systematically oppressing them.” As Israel’s official policy privileges Jewish nationals over non-Jewish citizens, creating de facto and de jure discrimination against the indigenous Palestinian people, it is hard to dispute that this supposed “democracy” is in reality an apartheid state.

Those who shill for orientalists & imperialist moles are tarred with the same brush. For more info on specifics, see ikhras.com
Hamas to present new reconciliation plan
Israel to Sue Bedouin Residents of Demolished Village for Demolition Costs
Defending Palestinian Children’s Human Rights and What You Can Do About It!
The struggle for al-Araqib is the struggle for Palestine
Piqued Israeli hasbaroids outclassed by Palestinian poetic genius @Remroum truth at #Israel #Apartheid Week
Court indicts J’lem teen for manslaughter

Jewish stabber not charged with murder. Other teens involved in murder of Arab man to stand trial for aggravated assault, obstruction of justice. Father of victim: ‘My son brutally murdered for speaking Arabic’

Israel prepares for major military operations

Libya Links

Gaddafi fights to regain control
The definition of hypocrisy
The Neocon Plans for Libya (including visits from Muriawec!)
LSE director Sir Howard Davies resigns over Libya links
Translated video: Libyan sister raises morale!
U.S. Inserts ICC Exemption into U.N. Libya Measure

Egypt Links

Egypt in Movement

Wikileaks Links

Gillard attacks media for ‘myths’ over Assange
British magazine: Assange says Jewish conspiracy trying to discredit WikiLeaks
Julian Assange and the big picture John Kampfner:

When urged at the start of January by Assange’s publisher to help him write his memoirs I said I was ready to assist, but only if I had strong editorial input and that no subject was off-limits. This, I was told, was not acceptable. Roughly at the same time our organisation started asking questions about Israel Shamir, a man accused of Holocaust denial and of being a close associate of Belarus’s autocratic leader Alexander Lukashenko. Index is one of the founders of the Belarus Committee. Despite repeated but polite requests to WikiLeaks, our team was stonewalled, so we went public with our concerns.

Assange’s reported conspiracy remarks to Private Eye magazine about me and senior figures in the Guardian do not help his cause. With so many genuine adversaries, why seek more? His approach has reinforced a view that whistleblowing is the preserve of irresponsible eccentrics – playing into the hands of malign forces in the US seeking to prosecute him for “terrorism” or under the espionage act.

Thanks in large part to WikiLeaks, no matter how hard the authorities try, it will be impossible in future to prevent conscientious whistleblowers from passing on material that seeks to cast a light on the actions of the powerful – information that might otherwise remain secret. Due to the published documents, people around the world – notably in the Middle East and north Africa – have a better sense of what others thought of their autocratic leaders. All this is the positive legacy. The rest is soap opera or, dare I say it, Tinseltown.

Other Links

This Is Just the Start – classically reprehensible, stupid column by zioimperialism’s flagship sycophant Thomas Friedman, but then read This is just the start and it never fucking ends which explicates the Friedman drivel
Growing anti-Muslim hatred in the U.S.
US Rendition and Torture: A New Front for Accountability Opens Up in Djibouti

Assange Comments on Aftenposten Wikileaks Access

Last month, Swedish Radio, Medierna, uncovered the fact that Johannes Wahlström, son of Israel Shamir, ‘is the gatekeeper of the cables in Scandinavia, and “has the power to decide” which newspapers are provided access and what leaks they are allowed to see.’

In the light of this, it is peculiar that Aftenposten editor, Hilde Haugsgjerd, won’t own up as to where her paper obtained the documents. It would be welcome if Wikileaks could clarify, particularly since Hilde is claiming that Assange is “angry” about Aftenposten’s access.

The editor of Oslo-based newspaper Aftenposten was fending off reaction Tuesday to a commentary she wrote on her paper’s access to all of the more than 250,000 diplomatic cables initially leaked to the non-profit organization WikiLeaks. She had called it a “paradox” that WikiLeaks’ founder Julian Assange reportedly is angry that Aftenposten now can report freely from the leaked cables.

Aftenposten’s editor-in-chief, Hilde Haugsgjerd, elaborated on her media company’s access to the WikiLeaks documents.

“Paradoxically enough, the chief of one of our times’ biggest leaks is angry because there was a leak from his own leak,” editor-in-chief Hilde Haugsgjerd wrote in her commentary in Monday’s edition of Aftenposten. She wrote that Aftenposten’s own access to the cables, with no strings attached, “destroyed Assange’s own strategy for when and how documents about international conficts and themes should be made public.”

WikiLeaks, Haugsgjerd claimed, had a media plan to “secure themselves the best possible coverage and contribute to the most international debate possible around the leak’s content.” Aftenposten, she noted is not adhering to WikiLeaks’ plan, which she referred to as a “news monopoly” that involved a consortium of international media outlets.

“We have not signed the confidentiality clause that hinders (the media outlets) from publishing stories without an explicit agreement with WikiLeaks,” Haugsgjerd wrote.

That sparked a reaction from journalists at The Guardian in the UK, which has been among the media outlets that secured access to the cables from WikiLeaks. Nick Davies of The Guardian’s editorial staff told the web site for Norway’s journalists’ union, Journalisten, that Assange has had “zero influence” on The Guardian’s editorial decisions regarding its use of the WikiLeaks cables.

The Guardian also scotched Aftenposten’s boast about having exclusive access to all the documents.

Davies claimed that the agreement signed between The Guardian and WikiLeaks determined, in fact, that Assange would not have any influence, and he has not.

David Leigh, another editor at The Guardian, told Journalisten on Tuesday that his paper has all the cables as do the other newspapers in the original agreement with WikiLeaks. Leigh told Journalisten that the papers themselves have decided what they will publish, and when. After writing their stories, he said, edited copies of the relevant cables are sent to WikiLeaks (with some identities deleted, for example, for security reasons) so that WikiLeaks can publish the documents at the same time.

I’m equally curious about Karl Rove’s relationship with the Swedish government and attempts to extradite Julian Assange to the US.

Amongst other striking releases, Aftenposten has published cables relating to German commercial spy satellite development.

12.2.2009: GERMANY SEEKS U.S. PARTNER TO DEVELOP OPTICAL SPACE IMAGERY CAPABILITIES – “Eckardt said that DLR explored various scenarios for international partnerships, but in the end came to the conclusion that a U.S. partnership (DG) made the most “business sense.” “Should DLRs partnership with DG materialize, DLR indicated that the National Geospatial Intelligence Agency (NGA) would be the “prime customer identified”, with DG serving as the U.S. market entry point.”
15.2.2009: GERMANY EXPANDING OVERHEAD RECONNAISSANCE PROGRAMS AND EYE CLOSER USG PARTNERSHIP
“(S//NF) On 8 April 2009, US National Geospatial Intelligence Agency (NGA) officers met with German Intelligence Service (BND) officials to discuss Germanys plans for expanded nationally operated overhead reconnaissance resources.”

This cable above is weird because the contents refers to a meeting in April, 09 whereas the cable is dated 15th Feb 09. The date for removal of embargo is 05/14/2034 … so the cable may really be dated 05/14/09.

20.5.2009: GERMAN COMPANY MARKETING SATELLITE IMAGERY TO US DESPITE FRENCH OPPOSITION – “Without going into details, Walati claimed that a German/US cooperative agreement on HiROS would fend off the French opposition.”
3.9.2009: GERMANY TO FRANCE: STAY OUT OF OUR COMMERCIAL SATELLITE AFFAIRS
10.9.2009:GERMAN INTELLIGENCE VIEWS ON OPTICAL RECONNAISSANCE CAPABILITIES – “The BND has come to the conclusion that having complementary optical imagery along side Germanys SAR-Lupe data is essential and is actively promoting HiROS. BND advocates a HiROS partnership with the US as a way to share costs/risk and well as provide some political cover from the French.”
11.9.2009: GERMAN OPTICAL SATELLITE REMOTE SENSING: THE PATH FORWARD Satellite sensors can ‘see’ potentially down to 25 – 40 cm. There goes the neighbourhood.
30.9.2009: GERMAN SPACE AGENCY SEEKING USG SUPPORT ON OPTICAL SATELLITE COOPERATION – “DLRs two primary objectives for this meeting were to float the idea of combining the military aspects of the GPS and Galileo Position, Navigation and Timing (PNT) systems under the framework of NATO (reporting SEPTEL) and to solicit USG support for cooperation on HiROS. ”

UPDATE 7/1/11

Shoeless Assange claims Aftenposten is a Wikileaks media partner, Aftenposten disagrees. What the hell is going on?

Neither Wikileaks commander or his spokesman Kristinn Hrafnsson have so far wanted to comment on his relationship to Aftenposten. The newspaper claims to have gotten all the so-called “Cable Street” – over 250,000 diplomatic documents – without having to enter into any agreement with Wikileaks. . It has, however, the site’s so-called media partners – reject as El País, The Guardian and Le Monde – concluded.

COLD FEET? Even though the temperature was around freezing, went Assange in the base stone. DN is not aware whether it was a conscious choice or a consequence of bad times.

– Aftenposten is currently a media partner of Wikileaks, says Julian Assange to DN before reporting to the police.

– However, Aftenposten said that it is not it?

– Events are treated as other media partners.

– It’s amazing to hear him say it. We are not a media partner of Wikileaks, says chief editor of Aftenposten Hilde Haugsgjerd.

“Lite content”

December, it is not known whether the leak of Wikileaks documents to Aftenposten has happened alerts directly from the site, from one of its media partners or others with access to the material.

Commenting on Monday wrote Hilde Haugsgjerd that Wikileaks “after what we know, to say the least [is] unhappy with the newspaper Aftenposten also has received the so-called” Cable Street “with 251 287 U.S. diplomatic documents from a source” . Haugsgjerd stressed that “the Aftenposten is not included in the Assange refers to as the consortium, the few international editors who from the start was invited to participate in the publication of all documents,” and that the newspaper is free to publish cases from the documents without having to deal with Wikileaks.

– I can not comment. I have not read the comment, “said Assange.

Assange would not say anything more about the relationship to Aftenposten – a relationship which, however, has become more and more inflamed in the past two weeks. The reason for Haugsgjerd comment will be telephone calls between journalists in Aftenposten and Wikileaks few days before Christmas. In the calls attempted and Julian Assange spokesman Kristinn Hrafnsson to conduct negotiations to bring Aftenposten publication of documents in controlled circumstances.

Would negotiate

– I know Assange have had contact with a few reporters with us. I do not know the details of these conversations, except that he has expressed a desire that we should be included as one of Wikileaks’ media partners. He has also expressed a desire to talk to me, but I have not heard from him, “said Hilde Haugsgjerd.

She denied that anyone in Aftenposten has entered into any agreement with Assange, and stressing that the newspaper is free to use the Wikileaks material.

– Since he has not spoken with either me or the other of the Aftenposten editors, it goes without saying that the newspaper has not entered into any agreement with him.

– Assange claims the now, however, that you are a media partner. What do you think about it?

– It seems as if Assange wish and believe that we will be media partners. Men at han ønsker og mener det, betyr jo ikke at vi er en mediepartner. But he wants and believes it, does not mean that we are a media partner.

– So what are you then?

– We have not had access to this material from Wikileaks. And I know that we have gained access to the material without having entered into any agreement on use. We are now keen to use the material in a responsible manner, “said Haugsgjerd.

Newspapers gossip

The agreements between Wikileaks and media partners have never been made public, and the details in them are not known.. But Julian Assange said himself to The Guardian, 3 December that part of the agreement is that the media partners will review and contribute to sladding of the documents that the papers reviews before they are published on the Wikileaks website. . In this way, Wikileaks escaped much of it is very time consuming skidding work. It has been known that the agreement also contained a release date for when the first cases could be released.

After the DN understand the Evening Post’s journalists have refused to acquiesce to the demands of Assange. They showed that the Event has been given access to the documents without any prior agreement.

Aftenposten has the last three weeks published cases each day from the disputed documents, but Wikileaks has little posted the documents referred to Aftenposten, the site makes such alerts when the other media partners publish cases based on diplomatic documents

Related Links

Norwegian paper says it has all WikiLeaks cables
Aftenposten Wikileaks cables
Vanity Fair profiles Julian Assange: Wikileaks threatened to sue Guardian over leaked cables
BACKGROUND: Vanity Fair’s spectacularly unfair portrait of Assange & WikiLeaks
Vanity Fair turgid scuttlebutt : The Man Who Spilled the Secrets
The day Julian Assange threatened to sue The Guardian over the US embassy cables story
Strategic Communications Conference Will Cover New Media for Government on January 20 – Speakers include the US State Department, Microsoft, HP, Royal Caribbean Cruise Lines, The Israeli Consulate (LA), Booz Allen Hamilton and others.
US envoy assessing WikiLeaks fallout
Cables reveal how US and UK sought to plunder Zimbabwe’s resources

Israel / Palestine Links

Tell Combined Systems Inc. to Stop Providing Tear Gas that Israel
Uses to Kill and Maim Protesters
The Israelis arrest three Beit Rema municipality officials
Open letter to Combined Systems Inc, Maker of Israeli Tear Gas by Joseph Dana
On the morning following the putsch : Knesset NGO persecution law : ‘Israeli equivalent of the burning of the Reichstag’
Ivory Coast, Palestine, democracy, and the rule of law
Israel asks U.S. to ban Turkish charity behind Gaza flotilla
Is Israel on its way to becoming like Saudi Arabia or Iran?
A New Year’s song of hope for Gaza
A “support rally” for the controversial English Defence League is scheduled to take place at the Toronto Zionist Centre on Tuesday night. The event is being organized by the Jewish Defence League of Canada.
Netanyahu woos top Labor minister in bid to save coalition – ‘On Tuesday, Netanyahu asked Ben-Eliezer to join him on his trip to Cairo today and invited him for the first time to join the debate at the prestigious Forum of Seven. In addition, Netanyahu agreed to Ben Eliezer’s request to allow more than 5,000 Palestinian farming and construction laborers to work in Israel. Ben-Eliezer had made the request months ago, but until now it had been rejected by the prime minister and his close associates’.
Israel embraces fascism and where is the Zionist Diaspora?
Israeli Leftists Show Alliance in Wake of Palestinian’s Death
Palestinian medical teams remove bodies after clashes in Jabaliya

Other Links

Turkey’s bid for global actorhood: Davuto?lu’s new foreign policy lexicon
The U.S. Invasion of Panama: ‘Greatest Genocide in Our History’
ATO Troops Kill Three Civilians in Afghan Night Raid – Ghazni Province Raid Sparks Angry Protests Among Locals
NT Intervention Housing Travesty
First for child sex abuse reporting laws
Monbiot takes on critics and shows transparency
Chicago Teachers Union House of Delegates Resolution- January 5, 2011 : FBI Raids on Trade Union, Anti-War and Solidarity Activists
U.S. teenager tortured in Kuwait and barred re-entry into the U.S.

Tracking Lamo

History

File:Lamo-Mitnick-Poulsen.png (2001) (by photographer Matthew Griffiths)
Glenn Greenwald: Email exchange with Wired’s Kevin Poulsen (Jun 17, 2010)
Glenn Greenwald : The strange and consequential case of Bradley Manning, Adrian Lamo and WikiLeaks ( Jun 18, 2010)
Courtney Lambert: EXCLUSIVE: Former Hacker Lamo On Iraq Leaks (Jul 5, 2010)
Lamo: Blinded By Contempt (story tweeted by Lamo @6 #) (Jul 5, 2010)
Wired: Update: Ex-Hacker Denies Alleged WikiLeaker Gave Him Classified Documents (August 1, 2010)
Lamo: Wikileaks Whistle-blower Pushes for Assange Prosecution (Nov 28, 2010)

“Assange’s hubris in presuming to mediate global diplomacy unilaterally cannot be allowed to stand,” stated Lamo. “It is time for appropriate charges to be filed, and for Assange to be allowed to answer for them.” Lamo added.

“Mr. Assange has abused international sovereignty enough, and he should now be extended a firm invitation and comfortable transport to a court competent to hear a case based on his alleged criminal acts.”

Wired: U.S. Trying to Build Conspiracy Case Against WikiLeaks’ Assange
FDL: Bradley Manning and the Convenient Memories of Adrian Lamo (Dec 23, 2010) – this blog has an excellent annotated history of events prior to publication)
Empty Wheel: When Did Adrian Lamo Start Working with Federal Investigators?
FDL: Bradley Manning/Wikileaks Timeline
FDL: Merged Manning-Lamo Chat Logs
FDL: FDL’s Merged Version of Manning-Lamo Chat Logs Now Available (Dec 27, 2010)
WL Central: 2010-12-28 Wired Response to Glenn Greenwald (Dec 28, 2010)
Glenn Greenwald: The worsening journalistic disgrace at Wired (Dec 27, 2010)
Wired (by Evan Hansen & Kevin Poulsen) : Putting the Record Straight on the Lamo-Manning Chat Logs (Dec 28, 2010)
Glenn Greenwald: Response to Wired’s accusations (Dec 29, 2010)

Ultimately, what determines one’s credibility is not the names you get called or the number of people who get angry when you criticize them. What matters is whether the things you say are well-supported and accurate, to correct them if they’re not, and to subject yourself to the same accountability and transparency you demand of others.

On Wednesday 29th December 2010, @manuel_pineiro said:

@ggreenwald Since my #wikileaks comments are censored by @kpoulsen, I’ll put it here. Furthermore, I’ve just finished setting up space on the web for me to help document more fully Wired’s journalism malfeasance + more. Here is the comment I posted on Wired:

Is this supposed to convince anyone who is halfway paying attention?

It has been clear for some time that Threat Level has acted almost at the level of junior high school maturity, coming out with slam pieces about Wikileak’s *HTML forms* during one of the most historic achievements in journalism’s history while kpoulsen and rsingel snicker and giggle like children on their Twitter accounts.

I, too, wondered about Greenwald’s assertions about whether manning allegedly discussed Assange or a secure server.

And, Kevin, you sure drew that out.

How about some other disclosures that have never been made on this website:

1- Adrian Lamo has been caught, repeatedly, lying to reporters by myself and others working on doing the volunteer legwork of finding out the ways and means that the public has been deceived by Wired.

2- What IS a chat log, Hacker Kingpin? I wonder if Glenn Greenwald even knows this — I doubt it. A “CHAT LOG” is an absurd way of making an ASCII TEXT FILE sound more important than it is. But the story doesn’t sound anywhere near as sexy when you tell the truth, right? “Chat log” sounds official, like it is a confirmed chat that had to have been a chat between two internet peers. In reality, you couldn’t have had anything more than a text file filled with dialogue that could have been WRITTEN BY ANYONE. Does AOL keep records of chat logs? Has Wired looked into it to confirm the ASCII text files handed over to them by a guy with absolutely no credibility whatsoever was telling the truth?

Kevin: in all your years as a hacker, did you ever run across the elite hacking tool known as vi? Isn’t it true that vi is all anybody would need to produce an exact replica of the so-called “Chat Logs” you refer to all the time?

Kevin: why arent YOU suspicious of Lamo? That’s the real clincher here. The biggest mistake you could make in attempting to smooth this over is your non-stop, absurd defense of the most indefensible source ever. Someone who is on videotape saying one thing one day to one reporter and saying another thing another day to another reporter. But he’s stalwart and historically courageous to you! Julian Assange? No– he’s a coward who has only faced off against the largest and most corrupt and most violent military/government industry to ever exist in human history. You whine for sympathy regarding your own pretrial detention while simultaneously joining in a mob attack on a man whose done nothing more than expose war crimes that your magazine and all other media outlets should have been covering, instead of blah blah Apple gadget this.

I don’t know why I even bother writing this here since Wired has had a policy of censoring my comments ever since I embarrassed them so thoroughly on the very first article they ran on this story. You can go find it and watch the tone of the comments change after I stated what should have been obvious to anyone. Since then, my comments have been censored via prior restraint. Cowards.

Glenn Greenwald, many many months ago, gave you the answer to your so-called desire to “protect PFC Manning” and his privacy: agree on a third-party, have that person review the chat logs under obligation of confidentiality, and let that independent party determine if there is anything relevant in there. And let’s go from there.

You have NO argument against that proposal which he made forever ago. NONE.

Furthermore, these refutations above ignore the most significant points raised by Glenn Greenwald and many others who are not even professional journalists … people like me who will continue following through on this and documenting it and detailing for all to see in perpetuity the manner in which Wired continues to spit in the face of its readership and everything that is noble about the tradition of journalism.

Glenn Greenwald: Wired’s refusal to release or comment on the Manning chat logs (Dec 29, 2010)

Boing Boing: Wired.com: Lamo/Manning Wikileaks chat logs contain no unpublished references to Assange or private servers (Dec 29, 2010)

Kevin and Evan both independently verified that in the unpublished portions of the chat logs between Adrian Lamo and Bradly Manning there is no further reference to private FTP servers, and no further discussion about the relationship between Manning and Assange.

That’s kind of a big deal, because the published portions of the logs do not support or back up the statements Adrian Lamo seems to have been making. And that would mean that his claims are based solely on opinion, not based on evidence in the chat logs.

IANAL, but this would not appear to be good news for anyone attempting or threatening to prosecute Julian Assange and/or Wikileaks.

What could have been a smoking gun now looks more like an empty water pistol.

HeyKevinPoulsen.com
Glenn Greenwald and Wired Magazine: “I see no reason to doubt Poulsen’s integrity or good faith”
Guardian: Wired journalists deny cover-up over WikiLeaks boss and accused US soldier : Pair with access to transcript of comments by Bradley Manning deny they could help prosecution against Julian Assange (Dec 30, 2010)
Greenwald: Email/comment to Ryan Singel

Today’s Wikileaks Links

Cuba puts WikiLeaks disclosures online in Spanish
WikiLeaks cables claim Vladimir Putin has secret wealth hidden abroad
CNN: Jessica Yellin’s response to last night’s Assange discussion
Fmr. US State Dept. official in Tehran Henry Precht on WikiLeaks – “Foreigners will be less forthcoming with our officers; the reports produced by those officers will be more restricted in circulation. It will be harder to conduct our business under those conditions.”
The merger of journalists and government officials : Glenn Greenwald
Many Arab officials have close CIA links: Assange
My Parents Were Executed Under the Unconstitutional Espionage Act — Here’s Why We Must Fight to Protect Julian Assange
HaikuLeaks – Cable is Poetry

Israeli and US Machinations to be Revealed Sooner or Later?

In an Al Jazeera interview conducted in Arabic, Julian Assange has revealed that it will take Wikileaks six months to release documents on Israel. This is confirmed by a post on the WL Central blog. Here’s a translation of the Al Jazeera story accompanying the interview provided to me by a fluent friend:

“The founder of Wikileaks, Julian Assange denied what was recently circulated about a secret deal that he might have made with israel in return for not publishing anything about it in the series of the leaked American diplomatic documents that his website publishes.

Assange said Wednesday evening in “Without Limits” on Al-Jazeera that he didn’t make any deal with israel and revealed that his site would publish hundreds of documents relating to israel in the coming months. He stated that he has 3700 documents and 2700 of these documents originated from israel alone.

He added, “we did not have direct or indirect contact with the israelis, but the israeli intelligence (mossad) and other intelligence agencies are following us and attempt to predict what we will do. And I’m sure that the israeli intelligence is interested in us, but it did not contact us. It might have contacted individuals that used to work for our organization, but at the moment, there are no communications between them [israeli intelligence] and us.

He added that what was published about israel represents 1% or 2% of the documents concerning israel. But he stated that international newspapers that he made a deal with to publish the documents chose what they wanted to publish based on their interest in them. He said that that reflects the “bias” of some of these newspaper and that his site would publish all the documents it has and are related to israel.

Assange revealed that there are sensitive and classified documents that deal with israel’s war on Lebanon in 2006. Others deal with the assassination of Hamas leader Mahmoud Al-Mabhouh in Dubai and the diplomatic telegrams regarding the passports used by the mossad in the operation.

He said that there is an important telegram about Hizb Allah’s telecommunications’ network that mentions fiber lines and that one of these lines passed by the French embassy in Beirut. He added that this matter “worries Washington because control of telecommunications is important.”

He stated that the secret classified documents include mention of the mossad, and high ranking communications regarding the assassination of a Syrian official by a sniper. He said that the publication of the documents relating to israel and some Arab states will continue for six months.”

The Al Jazeera interview transcript and video in Arabic with Julian Assange is here.

The Peninsula’s transcript of the interview includes:

“There are 3,700 files related to Israel and the source of 2,700 files is Israel. In the next six months we intend to publish more files depending on our sources,” said Assange in the nearly one-hour interview telecast live from the UK.

Q: An Arabic newspaper called Al Haqeeqa [“the Truth”] conducted an interview with one of your former colleagues who said you have a deal with Israel not to publish these secret files.

A: This is not true. We have been accused as agents of Iran and CIA by this former colleague who was working for Germany in the past and was dismissed from his job after we published American military documents related to Germany.

We were the biggest institution receiving official funding from the US but after we released a video tape about killing people in cold blood in Iraq in 2007, the funding stopped and we had to depend on individuals for finance.

Q: When will you publish the files related to Israel on your website?

A: We will publish 3700 files and the source is the American embassy in Tel Aviv. Prime Minister Netanyahu was traveling to Paris to talk to the US ambassador there. You will see more information about that in six months.

Q: Do these Israeli files speak about the July 2006 Israeli war against Lebanon?

A: Yes there is some information about that and these files were classified as top secret.

Q: Is there any relation with these files and the assassination of Hamas military leader Al Mabhoh in Dubai?

A: Yes there are some indication to this and may be some special reports published by newspapers. Mossad agents used Australian, British and European passports to travel to Dubai and there are diplomatic files about that.

Q: Are there any security service companies providing information to international airports and monitoring passengers even in the Arab countries?

A: There are some files about American and Israeli security companies that tried to intervene in certain areas. For example, in Brazil, the American embassy put some Israeli security companies during the Olympic Games.

Q: Are there any files about agencies providing intelligence information about famous personalities in the Arab world?

A: I am not sure about that but there are files about Hezbollah in Lebanon. In one of these files Lebanon government complained against cables passing near the French embassy. American are always very much worried about the telecommunications network.

Q: Are there any files about Israeli agents in the Arab world including some Arab royal palaces.

A: Most of the files related to Mossad are classified as top secret but there may be some files related to the role of Mossad in killing Lebanese military leader in Damascus by sniper bullets.

There 2,500 files related to Mossad and I have read only 1000. So I don’t know about everythiong, I need more journalists including Arabs to read and analyse and put everything in the context for the benefit of the readers.

We have 17,000 files where the word Qatar has been mentioned, the source of 3,000 of these files is the American embassy in Doha.

Q: What is the most interesting file about Qatar that was not published?

A: There is a lot to be read. The name of Waddah Khanfar has been mentioned in 504 files. Some of these files have been published by The Guardian.

Q: How do the Americans view Al Jazeera in these files?

A: There were some meetings between people from Al Jazeera and the US embassy where the latter suggested coverage of certain things in a certain way.

There are files about a TV channel in Dubai which the Americans said can be used against Al Jazeera and when this channel tried to move in the American direction, people stopped watching it.

The Americans despite having a base here were angry about the presence of an Iranian bank in Qatar but Qatar said it would not close it but would not open new banks. Despite that this bank established many more branches in Doha. Qatar is trying to create a balance between the Arab world and the America.

The Americans appreciate having their largest base in Doha but Qatar does not agree with all American requirements and Al Jazeera is a good example for that.

Ex-Wikileaks associate, Daniel Domscheit-Berg also has denied the rumours of Assange dealing with Israel.

I have been notified about the general rumour a few weeks ago, and shortly after about the appearance of me as involved in those allegations. I have never spoken to anyone at syriatruth or that reporter that is making these claims, nor do I know anything about any deals JA has allegedly made with Israelis.

Given what is appearing in the Scandinavian area with the involvement of Shamir and Wahlstrom I wouldn’t actually expect that to happen either. In any case, this latter statement is just my personal judgement.

I once received a test mail from a , and then a followup regarding OpenLeaks questions. A contact request to him after hearing of the allegations was not replied to.

In the last week or so I have been contacted by Israeli TV about this, as well as French Le Point today. Those are the only media outfits so far that seem to have taken interest. Other than that it seems to be mainly spreading via weird Russian and religious forums, at least from as much as I am aware of.

As I read somewhere that this alleged reporter I allegedly talked to works for Hareetz, I have asked the folks from Israeli TV if they could help find out who that is, and how to contact her. They replied that there doesn’t seem to be anyone by that name. So obviously, which was my gut feeling also, that person does not exist. Why that rumour is circulated, I dont know. I have my feelings about that and think we should give it some more time to uncover itself.

Some more comment on the situation here.

As the entire Wikileaks cables are now in the mitts of Norway’s largest newspaper, Aftenposten, ‘without the consent of Julian Assange’, will the Tel Aviv cables come to light much sooner than expected?

The US Ambassador to Australia, Jeff Bleich, noted by Australian Jewish News as active in the American Jewish Committee and B’nai B’rith ADL and who has previously assured the Capital Jewish Forum (CJF) in Canberra that President Barack Obama was committed to protecting Israel from Iran’s nuclear ambitions, is published in The Age today, patronisingly and vapidly arguing against government transparency and Wikileaks. A pleasant counter-balance to the US ambassador’s mendacity is provided by former Australian intelligence analyst Paul Barratt on Inside Story:

More disturbingly, the cables reveal that behind closed doors our political leaders deal incautiously with representatives of the United States and Israel. They seem to forget that they are dealing with the representatives of a foreign country, in a game that is definitely reserved for grown-ups, the world of navigating our country through the shoals of major international events. They make such forthright and absolute declarations of support that they leave hostages to fortune, giving themselves little room to negotiate on issues arising in the future on the basis of a hard-nosed assessment of where Australia’s national interest lies. Indeed, at times they give the impression they would struggle to see the difference between Australia’s national interests and those of the United States or Israel.

Despite vehement protestations by Netanyahu to the contrary, Wikileaks cables (and Netanyahu’s public admonitions), have shown Israel consistently conflates peace with Palestinians with its existential fear of Iran as number one threat, emphasising an interminable, nebulous and largely self-created security problem which inflates a deliberately marketed victimhood which the US is expected to ease and pander to at all times. In turn, this mechanism provides US military industrial plutocrats, Middle Eastern dictators and other ruling class mavens with plausible deniability for exploitation of the world’s richest sources of energy, at the expense of ordinary people of the region, negating an equitable outcome for rightsless Palestinians that would truly be in the interests of everyone’s security except those who profit from their oppression.

UPDATE

News of an unreleased cable appears in Ynet on Israel’s bombing of a supposed Syrian nuclear reactor from Yedioth Ahronoth’s Ronen Bergman. This release follows a Guardian interview with Julian Assange:

WikiLeaks now plans to begin sharing the cables with a wider group of regional news organisations. Julian Assange says all future cables released by WikiLeaks will either be redacted by other partner news organisations, or by WikiLeaks itself. The Guardian and its partners in the project, the New York Times, Der Spiegel, El Pais and Le Monde, will continue to share redactions with WikiLeaks for any cables they publish in future.

Assange also refers to Israel Shamir, notorious anti-semite afficionado “Belarus is a shining lamp of socialism” of the brutal Lukashenko regime in Belarus.

Assange defended one of WikiLeaks’ collaborators, Israel Shamir, following claims Shamir passed sensitive cables to Belarus’s dictator, Alexander Lukashenko. Lukashenko has arrested 600 opposition supporters and journalists since Sunday’s presidential election. The whereabouts and fate of several of the president’s high-profile opponents are unknown.

Of Shamir, Assange said: “WikiLeaks works with hundreds of journalists from different regions of the world. All are required to sign non-disclosure agreements and are generally only given limited review access to material relating to their region. We have no reason to believe these rumours in relation to Belarus are true.”

Over the past month the Guardian has published more than 200 articles based on the trove of US diplomatic dispatches obtained by WikiLeaks, and 739 of the cables themselves. All cables published by the Guardian and the four other international news organisations who had exclusive early access to the material have been carefully redacted to protect sources who could be placed in danger, and the redacted versions have been passed to WikiLeaks.

It’s annoying that the Guardian didn’t ask Assange how the Norwegian paper Aftenposten received the entire trove of documents, because I would like to know whether my suspicions are correct.

Swedish Radio, Medierna, discovered last week that Shamir’s son, Johannes Wahlström ‘is the gatekeeper of the cables in Scandinavia, and “has the power to decide” which newspapers are provided access and what leaks they are allowed to see’.

Palestine / Israel Links

How Scottish Zionist Ephraim Borowski tried to browbeat Positive Action in Housing, a Glasgow Charity dedicated to Supporting Asylum Seekers
Cast Lead two year anniversary [update]
The Palestinians have rights too
The Delusions Of The Peace Process
Why Do Jewish Organizations Ignore Glenn Beck?
UN urges Israeli ‘restraint’, condemns projectiles
2010-12-23 Al Jazeera Interview: Wikileaks to release Israel documents in six months
Ameer Makhoul’s perpetual trial
New Gaza war ‘a question of when, not if’
IDF general uses 1945 law to bar East J’lem resident from capital
The Israeli mainstream and European far-right fascists. A natural fit?
Racism has reared its head, and the public is apathetic
‘WikiLeaks to publish Israel files on Second Lebanon War, Dubai assassination’
Daniel Domscheit-Berg Denies Rumor of Assange-Israeli Deals
Arab tenants forced to leave Tel Aviv home due to threats
Another Christmas under siege
Christmas trees ‘provocative:’ Nazareth suburb’s mayor
Western media reluctant to publish WikiLeaks cables about Israel
Haaretz journalist doubles as anti-“delegitimization” operative
Netanyahu: World starting to understand that Israel is not obstacle to Mideast peace – blames Iran and attempts to throw the scent from Israel’s oppression of Palestinians
PSC West London: Report from Inside Zionist Conference on the ‘De-Legitimisation’ of Israel
Useful Timeline of Laws of Palestinian Residency in Jerusalem – 1967 until today
The smoking cable: Israel said it had ’secret accord’ with U.S. over expanding settlements even as Obama said in Cairo they must stop!

Wikilinks

Assange interview in arabic on Al Jazeera
Assange promises info on Mabhouh, Lebanon War – Ynet says “the assassination of a Syrian official by a sniper
‘Cables to be released on Israel, Lebanon, Mabhouh’ – Jpost quotes the Peninsula and says a Lebanese military leader was assassinated in Damascus”
‘WikiLeaks to publish Israel cables on Second Lebanon War, Dubai assassination’
Newspaper gets WikiLeaks cables – A NORWEGIAN newspaper has gotten hold of the entire file of US cables first leaked to WikiLeaks. (No prizes for guessing/knowing how this happened.)
Julian Assange On Al Jazeera For the Second time
Wikileaks: Mossad Sells U.S. on Iran Regime Change Plan
NYT worked ‘several weeks’ on leaked cables; WikiLeaks wasn’t direct source for docs which contradicts what the NY Times says, to wit:
The New York Times, the British newspaper The Guardian, the German magazine Der Spiegel and the French newspaper Le Monde were given access to the material in June, on the condition that the contents not be made public until now.
NZ accused of Israel ‘flap’ to boost Arab trade
The PATRIOT Act, Bradley Manning and Julian Assange – Predicting Torture
Norwegian newspaper should WikiLeaks documents received {German tr]
WikiLeaks Joins Forces With Lebedev’s Moscow-Based Newspaper Novaya Gazeta
– Novaya Gazeta received unlimited access to the WikiLeaks database, which has a “wide range” of materials, including documents about Politkovskaya’s murder as well as information about Russian politicians’ ties to organized crime, Nadezhda Prusenkova, a Novaya Gazeta spokeswoman, said by phone from Moscow. The newspaper will start releasing materials next month.
Russian Newspaper Joins Forces With WikiLeaks
The lies of the smear campaign against #wikileaks & Assange exposed.
Wikileaks’ Leaks Leaked: Norwegian Paper Has All the Cables and None of the Restrictions
Wikileaks’ Big Leak Is Leaked – Aftenposten says the leak occurred “without the consent of Wikileaks director Julian Assange.”
Aftenposten has gained access to 250,000 new Wikileaks documents. News Editor Erik Ole Almlid said the newspaper could use the documents without conditions.
Fidelis Snags Anti-WikiLeaks Contracts
Apple removes iPhone Wikileaks app from iTunes
NZ accused of Israel ‘flap’ to boost Arab trade
2010-12-23 Al Jazeera Interview: Wikileaks to release Israel documents in six months
The Assange case – what it means for socialists
David Frost interviews Julian Assange
UN to investigate treatment of jailed leaks suspect Bradley Manning
WikiLeaks cables reveal commercial motivations behind New Zealand troop deployment to Iraq
Exclusive Julian Assange Interview With Cenk Uygur (12/22/10)
The Blast Shack – Bruce Sterling on Wikileaks.
Developer of banned WikiLeaks App to donate $1 from each download to WikiLeaks

UN Special Rapporteur on the Promotion and Protection the Right to Freedom of Opinion and Expression and Inter-American Commission on Human Rights Special Rapporteur for Freedom of Expression Joint Statement On Wikileaks
Bank Of America Outdoes Itself When It Comes To Wrongfully Breaking Into People’s Homes, Stealing Items Of Sentimental Value
Three-Strikes “Typhoid Mary” Identified Via Wikileaks
WikiLeaks cables: US intervened in Michael Moore NZ screening
US complicit in India’s systematic use of torture in Kashmir
Wikileaks Mirror Network
Jakarta accused over Papua
Bradley Manning Speaks About His Conditions
CENK UYGUR : My Exclusive Interview with WikiLeaks Founder Julian Assange

Australian Wikilinks

Media union waives Assange’s fees
Aussies against pro-Wikileaks DDoS
What the WikiLeaks cables reveal about Australia’s leaders

Other Links

How 2010 revealed Labor’s hollow core
FBI Expands Probe into Antiwar Activists